Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Co mozna zrobić z silnikiem 2.0 8V (85 kW)

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co mozna zrobić z silnikiem 2.0 8V (85 kW)

    Auto Krata - Portal motoryzacyjny tworzony z miłości do samochodów.

    Ma ktoś porządną laserową? :shock:

  • #2
    Co mozna zrobić z silnikiem 2.0 8V (85 kW)

    Witam wszystkich szukam wszędzie gdzie się da ale chyba nikt nic nie robił z silnikiem 2.0 8V (85kW). Mam Octavię z 2004r z takim silnikiem. I moje pytanie czy poza wymianą głowicy na 1.8T coś mogę zrobić z silnikiem. Nie wiem kto i dla kogo wymyślił taki silnik bo nie jest on oszczędny ani specjalnie dynamiczny. Dlatego bardzo prosze o pomoc. Dzięki
    pozdro Pachul

    Komentarz


    • #3
      pachul, za turbić zrobić dolot wydech ale tylko turbo lub soft turbo co kolwiek pomoże ewentualnie sprzedać i kupić tdi lub 1.8t innej opcji nie ma wszystko co byś zrobił to są koszta siegające od 10k w zwyż

      Komentarz


      • #4
        ale moze chociaz ten 2.0 wspolpracuje dobrze z lpG
        poza tym w 2.0 masz tarcze z tyłu chyba tez na autostradzie lepiej sie spisuje niz takie 1.6
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz


        • #5
          ale moze chociaz ten 2.0 wspolpracuje dobrze z lpG
          poza tym w 2.0 masz tarcze z tyłu chyba tez na autostradzie lepiej sie spisuje niz takie 1.6
          Mała to pociecha dla pachul-a, z takiego wsparcia :roll:

          [ Dodano: Sob 17 Lut, 07 01:17 ]
          Tutaj ostatnio również było opisywane:

          Forum - Octavia Club Polska
          O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
          KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
          O III czarna liftback - reaktywacja

          Komentarz


          • #6
            A jak niby ta glowica ma spasowac. Przeciez tu jest 8V, a tam 20V - cos tego nie widze
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Chyba gdzies byl temat z uturbiania 2.0 i chyba jakos to nie wyszlo dobrze...

              Chyba lepiej zrobic swapa na 1.8T, bedzie prosciej i chyba taniej.
              Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

              Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

              Komentarz


              • #8
                pachul, jak wiadomo z silnikiem atmosferycznym nic specjalnego niw zrobisz, tzn robic mozna, ale efekty (poza uturbieniem) mniej wiecej - żadne...
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  sprzedaj auto, kup octe 1.8 t zrób program i bedziesz zadowolony...przynajmniej na jakiś czas....wszystko razem taniej wyjdzie niz grzebanie w tym silniku i efekt tez bedzie lepszy i spalanie wcale nie bedzie drastycznie większe niż w tym 2.0

                  Komentarz


                  • #10
                    zrobic turbo i miec 300km

                    http://fabryka-mocy.com.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      Zapomnialem, mozna to zrobic tak. Mamy 2 litry nowa glowice i kilka innych bajerow

                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        pachul, jak to z silnikami N/A - nie da się wykrzesać mocy magicznym chipem sterującym turbiną - trzeba pogrzebać trochę mechanicznie. Planowanie głowicy (zwiększenie stopnia sprężania), zmiana wałka rozrządu na "ostrzejszy", stosowny kolektor dolotowy ze stożkiem, układ wydechowy (najlepiej cały) i kto wie ile się z tego silnika uzyska. Na pewno dzięki takim zmianom jazda stanie się przyjemniejsza. Auto już i tak średnio ekonomiczne będzie paliło trochę więcej a takie mody tanie nie będą. Także jest to robota dla naprawdę chcących, lub takich którzy mają możliwości wykonania tego przez samych siebie lub znajomych, którzy nie zedrą z człowieka ostatniego grosza :wink: .
                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzięki wszystkim za pomoc pewnie zdecyduje sie na sprzedanie mojej Octavki i kupię 1.9 TDI-130 KM. Jeszcze raz wszyskim dziękuję za dobicie mnie :-))
                          pozdro Pachul

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez pachul
                            i kupię 1.9 TDI-130 KM
                            Super wybór
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz


                            • #15
                              Cześc, ja polecam foto story z przekładki silników na czeskiej stronce o Octavii.
                              Wszystko tam jest ładnie pokazane, tylko hmmm... koszty??? :roll:
                              Adres Výměna motoru 1.6 75 KW za 1.8 T RS
                              http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                              Komentarz


                              • #16
                                Kolego nie przesadzaj z ta dynamika. Ja jezdze sobie tym moim 2.0 i jezdze na poziomie 110 konnego diesla. W przyspieszeniach 60-100 czy 80-120 jest moze do sekundy wolniejszy, albo mniej, z tym, ze to mierzone stoperem, wiec troche malo wartosciowy pomiar.
                                W dieslu masz jedynie wrazenie, ze dostajesz kopa jak sie zalacza turbo, a w benzynce ciagnie rowno, bez efektu naglego wgniatania. Za to na 5-tce mozesz przeciez w tej benzynce jezdzic od 60 i przyspiesza bez szarpniec i stekania. Minusem jest brak mozliwosci podciagania mocy i wieksze spalanie niz w dieslu. Nie wiem skad to tragizowanie.
                                Była O1 jest F2.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  Minusem jest brak mozliwosci podciagania mocy
                                  No a o to właśnie koledze chodziło, więc nie czaje o co tobie chodzi :roll:
                                  Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                  Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                  BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Tymon, Chodzilo mi o to, ze narzeka na dynamike i chce ja poprawic. Wiec sprzeda tego co ma o jakies pare tys taniej niz kupi 110KM diesla i dalej bedzie mial prawie to samo. Wiec musi dac kolejne 2,5 tys (sam program), by miec cos naprawde wiecej, ewentualnie dokladac kase do 130KM.

                                    Wiec "suma-sumarum" musi byc przygotowany na wydatek paru tys. jak chce cos naprawde zmienic w dynamice auta. Jak nie jest na to gotow, to zmiana 2.0 na 1,9TDI 110KM nie na wiele sie zda, a oszczednosc na spalaniu wroci mu sie po 3 latach (nie wnikam ile jezdzi). I to by bylo na tyle
                                    Była O1 jest F2.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Jakos nie widze przyszlosci dla tego tematu, biorac pod uwage to co jest w tytule.

                                      CLOSED
                                      TDI 205PS

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X